söndag 25 oktober 2009

Provridningen gick bra! :D

Hästen som jag prova idag hette Ibiza. Hon var jättefin :) Skrittade, travade å galopperade först, de gick bra :) Sen började jag hoppa på "5 å 1/2". Först när jag kom i trav då slog hon i varje ggr på de andra hindret :/ Men sen la dom upp de första hindret lite högre(ca 60cm) å längde avståndet lite å så kom jag i galopp. Då gick de bättre! :) Hoppade upp till 1,10cm å sen tog vi bort de första hindret å ändrade oxern så att den hoppades från andra hållet. Å så ställde dom upp de lilla hindret så att de blev en u-sväng på de efter oxern :) De gick jättebra! :D:D Hon bara flög över oxer, mamma sa att hon var 2dm över. Å om hindret va 1,10cm å hon va 2dm över hoppade hon ju ungefär 1,30!! Så hoppa kan hon då iaf :)<3 Sen skulle jag svänga på de andra hindret. De gick bra hon va ganska lättsvängd ;)
Asså jag tyckte att hon va jätterolig å rida å jag vill ha hon ;) Men vi ska fara å provrida henne igen på tisdag. Då ska vi filma oxå. Kunde inte göra de idag för de va ingen ström i filmkameran.

1 kommentar: