torsdag 6 augusti 2009

6 agusti

Idag så vaknade jag lite före 9 å åt frukost, såg på tv sen till typ 10 eller nå. Sen var jag ut å gav kaninerna mat. De var/är iallafall jättevarmt idag ;) Men sen har jag busat lite med kattungarna oxå, haha de är svin-kul dom blir typ galna ;p Nu väntar jag på att mamma ska komma hem för att vi ska äta middag å sen ska jag rida Felicia på ängen.

Jag ska intervallträna idag igen å då har jag ju gjort de i tre dagar i rad å sen imorgon ska hon vila imorgon. Sen på lördag blir de mäst troligt att fara å trimma Felicia lite i morjärv hos Marténs inför Vännäs/NM:et. Det blir inte så hårt ska bara hoppa 1 eller 2 skutt på banken å pulvermanna graven (för de var ett år sen vi hoppade de sist) för dom har de i vännäs.

Gårdagens ridpass gick iallafall sådär, Felicia vill alltid springa vänsterställd, oavsett varv, å de blir värre när man rider ut. Men idag var hon då extra tjorvig å ville gå vänsterställd. Då måste jag ta tygeln å tvinga henne att gå lite högerställd å lägga fast högerhanden så, men ändå ha stöd på vänster så att inte hackamooret far åt sidan. För tillslut ger hon sej och då går hon själv lite med huvudet åt höger så att de inte längre är jag som håller huvudet dit, å då lättar jag på höger och å går med henne rak, för då är de jag som har vunnit över henne å hon går inte längre å spänner halsen/nacken. Däremot om man hela tiden sitter å leder höger å sen lätter å sen leder å sen lättar osv. så så ger hon sej inte, det ger bara mer spänning i nacken/halsen för varje tygeltag.
Men idag iaf så kändes de inte som att hon gav sej, jag gick in på volt i trav i höger varv för att få igenom ställningen å då gick hon bra men sen i galoppen blir de lite sämre, men som sagt är de värre när man rider ut. Hoppas att ni fattar, är inte så bra på att förklara, menmen ;p

Längtar till Vännäs :D

Kraam <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar