onsdag 19 augusti 2009

Nya stigbyglar!

Jag behöver verkligen köpa nya stigbyglar! Red med allround-sadeln igår för jag hade precis bytt bomm i den(Wintec) för det som satt var för smalt så vi har fått låna Matilda's för hon har oxå en Wintec. Å på den sadeln har jag bara vanliga stigbyglar med böjd ytterkant för att man inte ska fastna om man faller av (om de nu funkar, man måste vrida foten precis rätt för att den ska fara ur).


Men iallafall så usssch vad osköna! Dom typ far runt på foten å man har typ inge bra stöd/fäste i stigbygeln å jag tappade dom hela tiden! ;o Har blivit bortskämd med mina "Sprenger Bow Balance" ;) För dom vrider sej ju så hela fotplattan är alltid mot skon/stövveln, dom andra blir de ju en glipa mellan skon/stövveln och stigbygeln, det är bara lite "kontakt" ;p Å på sprenger är det ju bred fotplatta oxå (: plus att bågen över är vriden ;)




Men tbx till rubriken, Jag behöver nya stigbyglar till den sadeln å lättvikts-stigbyglar lr stigbyglar som är ledade i sidorna å bred fotplatta är ett måste!


Vill ha prestige lättvikts-stigbyglar, å dom är ju snygga oxå :D


Men får nog inte dom för så dyyra :s Har ju ett par stigbyglar för 2500;- å jag lär ju inte precis få ett till par stigbyglar för 1700;- (lr nå sånt tror jag de är). Men jag kanske får ett par lättvikts-stigbyglarfrån Hööks, dom är i plast vilket gör dom lätta å dom blir inte lika kalla på vintern heller, å så är de ju bred fotplatta oxå. Kanske inte lika snygga som Prestige men inte fula direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar