fredag 21 augusti 2009

Tisdag, Onsdag Torsdag och Fredagens ridning :)

Tisdag


Red upp på berget till sandtaget. Travade i kort trav hela vägen upp så de blev riktigt jobbigt för henne ;) Sen när vi hade kommit upp lät jag henne trava i lite friskare tempo för att mjölksyran skulle försvinna. Red några vändor i sandtaget och travade innan jag sen galopperade längs sandstigen :) Mamma hjälpte mej sen och vi jobbade henne lite i dressyr, hon gick ganska bra i slutet, kanske inte på tygeln hela tiden men hon tog stöd i tyglarna hela tiden och jobbade på bra! :D Red på träns-bett.


Onsdag


På onsdag tog vi in dom till RBRK och red med på en av mammas ridlektioner, det var ändå bara Lisa som var där så de gjorde inte så mycket att vi oxå var med. Eftersom att Lisa oxå har privat-häst fick vi rida lite markarbete istället för vanlig skolridning. Å i början av ridpasset (red på träns-bett) började hon gå ganska så bra å de höll i sej hela ridpasset, trots galoppen/markarbetet där hon stressar upp sej, å hon gick i princip bara bättre å bättre! Hon gick bra i form å jobbade på jätte bra, stöd på tygeln, inte hängande på ena tygeln, ställde sej bra i båda varven, osv, osv. Jättenöjd med "dressyr-delen" av ridpasset!

Men markarbetet bestod av två "sockerbits-hinder" som först var kryss och sen raka "sockerbitar", ritar en bild för att de ska bli lättare att förstå :)

Gjorde det alltså i trav, på bilden är de kryss men gjorde de även med raka. Eller bilden visar hur de skulle ha varit, det blev inte riktigt sådär, för galopp ungefär ett språng före å några efter oxå för Felicia var så pigg! (; Men tyckte att det gick jättebra iallafall både markarbetet å dressyren (:

Torsdag

Vilodag

Onsdag

Idag red jag upp på berget igen, red ungefär samma som på tisdag; travade i kort trav upp, red lite i sandtaget samt travade lite mer längs stigen å sen intervallträna lite i galopp för att sen sluta med dressyr. Å hon gick jättebra! Lika bra som på onsdag :D Å jag red på tränsbett idag oxå, å Felicia har varit så bra på de nu så jag ska prova rida med de nästa tävling som blir i Älvsbyn. Där tror jag att jag ska rida LB lr LA på lördag å sen får vi se vad vi rider på söndag beroende på¨hur hon har gått på lördag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar