onsdag 5 augusti 2009

Knäppa Häst! ;p

Jag och Malin har precis varit å bytt hage till hästarna. Först tog vi Felicia och Ragge, å sen skulle Malin fylla vatten medans jag hämtade Amanda, för Galliano har ju åkt tillbaks till råne nu. Å när vi precis hade släppt Felicia och Ragge i hagen så gissa vem som kommer då!? ;o
Amanda såklart, hon hade smitit från den andra hagen ;s
Så hon typ sprang förbi hagen å in på någon annans tomt ;o Å inte nog me de, när jag gick å skulle ta fast henne så sprang hon ju iväg in på en annan tomt. Så Malin sprang å hämtade havre så jag fick fast henne, men när jag tog fast henne var de någon som typ stog å titta ;o Pinsamt! ;p haha.

Men sen då när jag hade fått fast henne skulle jag gå å hämta munkorgen som jag hade lämnat vid den andra hagen, å då ville hon typ inte gå dit så jag inte nådde grimman, men sen så fick jag backa henne dit för att få tag i den. Å sen när jag skulle släppa henne i gräshagen var jag ju tvungen att få på henne munkorgen oxå, lättare sagt än gjort. För när jag tog av den vanliga grimman så sprang hon ju iväg såklart, så jag sprang efter(inte så långt) å höll i manen, men jag tappade så hon sprang då så glad iväg till andra sidan hagen å börja äta ;s
Då ides jag inte gå å försöka fånga henne för att få på munkorgen så hon får stå utan idag.
Nu är hon säkert nöjd där hon står ;p

Men mamma har iallafall bokat tid på kliniken åt Amanda, på måndag nästa vecka blir de.

Kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar