måndag 10 augusti 2009

Måndagens ridpass :)

Red Felicia på gräsmattan idag. Har varit till RBRK och tvättat några schabrak i förmiddags, så då passade jag på att låna hem en inspännings-tygel från ridskolan. Den satte jag från sadelgjorden till bett-ringen(nog för att man typ alltid gör så, menmen ;p ) på högra sidan bara. Red på tränsbett för att kunna ha den. Varför jag bara satte på ena sidan, högra sidan, var för att istället för att sitta å blå-hålla på högertygeln satte jag en inspännings-tygel. Varför jag måste hålla på högertygeln kan ni läsa här: http://madeleinehenriksson.blogspot.com/2009/08/6-agusti.html.
Men iallafall så hade jag ju då en inspännings-tygel, å det funkade jätte-bra! :D
Jag behöver inte hålla nå hårt på höger-tygeln utan kan bara rida å jobba henne som vanligt medans inspännings-tygeln gör jobbet att hålla henne högerställd. Å hon gav sej nästan direkt, inspänningstygeln glappade nästan hela tiden! Vilket betyder att de var hon självs som höll huvet åt höger, å då blir de inga spänningar i nacken som de annars blir! :) Men när jag ska hålla huvudet till höger så glider ju tygeln å då måste jag ta nytt tag osv å varje gång jag gör de glappar tygeln å hon spänner sej.
Men nu gick det som sagt jättebra :) Gjorde även några öppna, men bara i ena hålllet för annars skulle ju ställningen bli fel pga inspänningstygeln.





Men nu ska jag snart å bada :) Men innan jag gör de ska jag plocka lite mer hallon å vin-bär:) Plockade lite igår oxå, för vi ska typ göra nå paj-grejjs ikv ;)
Det har varit ganska så varmt idag, men inte lika varmt som igår. Som tur var ;p



De är här vi ska bada ;p +att Malin har fotat bilden ;)

Kraam :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar