tisdag 25 augusti 2009

Söndag Måndag och Tisdagens ridning

Söndag
Hoppade idag. Wilma skrittade , travade och galopperade lite på Felicia medans jag hjälpte att bygga fram. Det gick iallafall jättebra för Wilma att rida henne ;D Men sen red jag och då hoppade vi lite på ett kryss och Felicia ställer sej jätte mycket åt höger när jag rider på tränsbett, mycket mer än på hacket, men det blev iallafall bättre sen när jag hoppade bana. Banan var på LA-höjd och Felicia hoppade jättebra! Sen hopade jag omhoppning på samma höjd där blev de lite sämre, kom konstigt på flera hinder och mot kombinationen blev de lite "jaga" å hon låg dessutom lite fel så hon stannade, men sen när jag hoppade om den hoppade hon jättebra. Magnus fotade(för Lisa hoppade Olle samtidigt) så ska säga åt mamma att hon ska be han skicka bilderna på mej ;)

Måndag
Felicia fick vila idag eftersom att hon gick så hårt på söndag.

Tisdag
Idag red jag lite dressyr/markarbete på gräsmattan och sen galopperade jag efter grusvägen. Det gick bra, hon tog stöd på tygeln ganska så direkt å hon jobbade bra över bommarna.

Som ni kanske märker har jag blivit lite dålig på att uppdatera, men nu när skolan har börjat kommer jag hem först vid 17.00-17.30 och då typ äter vi å sen går jag ut å rider och sen har jag inte så stor lust att skriva... menmen, får försöka skriva så ofta som möjligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar