fredag 20 november 2009

Staan :)

Var ju i stan idag, skrev ett inlägg på kh. Men de blev varken långt eller detaljerat :p Så här kommer ett långt(å detaljerat) ;)
Igår på kvällen när ja skulle ta fram pengarna å de..hittar jag dom inte!! Letade jättemycket, men sen när mamma kom hem hade ju hon dom :p Så då fick jag iaf pengarna (y) Sen vare ju skola först idag. Som vanligt typ. Förutom att vi hade fronter-prat me daniel på ett av hålen ist för sissta lektionen som va engelska. Så då vare 10min kvar till den tidigare bussen gick!
Men vi bara kastade in grejjerna i skåpen å sen sykade vi till bibblo, å lämnade några böcker. Sen till Agnes mammas affär, för hon hade Agnes pengar. Å sen syka tillbaks till bussta. Där va Amanda å Linnea som oxå skulle till stan me samma buss. Hahah, kastade fram en mandarin i bussen :p
Sen klev vi av vid h&f. Hahah, när vi sku springa över vägen tappa Agnes skon, i en vattenpöl! x) Så den blev typ asblöt. Men Agnes sku köpa ridvantar å en borste. Å jag skulle testa tretorn-stövlarna i strl 37(jag har strl 38 på mina men deom e förstora. Å så e dom trasiga, så vi ska fråga om vi får byta strl när vi byter in dom.). Sen in till stan("riktiga stan" :p). Vi gick till strand. För Amanda å Linnea va där, å dom skulle följa då Agnes gjorde hål i örat ;) Men på solgården va hon som gjorde hålen inte där. Så vi gick till Fritz Ohlssons(stavning?) ist. Agnes hann då innte banga ur typ 10ggr innan :p Men tillslut gjorde hon de iaf. Sen gick vi på smedjan. Då fick Agnes ett sms av sin mamma där de stog att New Moon åldersgränsen va bytt till 11ist! :D Så vi sprang ut på fel sida om smedjan. Sen runt typ halva stan innan vi kom till bio:n. Där bokade vi två biljetter. Men dom va typ i varsin ände av biosalongen. Men de va värt de! :D Sen iaf gick vi omkring på stan ett tag. Sen åt vi på max. Sen köpte jag ett par nya skor. Bara vanliga svarta. Å sen gick vi till bio:n igen. Virra omkring i biosalongen ett tag innan vi hittade plattserna :p Men filmen va iaf bra! Sen när vi skulle gå ut satt jag på en ant å Agnes satt i mitten av en rad..å hon va ändå före mej ut! Tillåme först av alla!! Men sen sprang vi allt va vi kunde till bussta. Han precis till bussen, men då hade man asont i halsen å blodsmak i munnen. Å gissa va jag såg i ?? Mitt i typ lule. TVÅ HARAR!! Jag skrek så att typ alla i bussen hörde; Å kolla där, va e de? EN HARE!
Skrek lite väl högt, så Agnes ba visa att jag skulle prata lägre. Så då blev jag tyst ett tag..innan jag skrek igen; En hare! För då såg ja en till. Sen satt vi å garva åt de ett tag, å så åt en svinbra låt (y) HAHAH ;)
Pussåkram! :D

Juste, glömde att vi typ skämde ut oss för heela(halva :p) lules befolkning xD hahaha
Först vare på bion, då såg vi en i våran klass. Han hälsa men vi vände bara å syykade ut igen x) Sen kom dom typ. Så då sprang vi ut därifrån. Men då va en viss person där, så dä vände Agnes(som sprang först), å när hon skulle springa runt hörnet på max sprang hon RAKT IN I NGN! hahah, jag garvade då inte alls!
Sen har vi gjort massa andra saker oxå, men orkar inte skriva alla ;)

Å vi har inte alls gått å sprejat oss me parfym på parelle :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar